top of page

Czy masz problem z koncentracją? Quiz

Jolanta Morawiec

¿ɐꓩɔɐɹʇuǝɔuoʞ z ɯǝʅqoɹd zsɐɯ ʎzꓛ

Słowo "skup się" nie budzi pozytywnych skojarzeń i jak demotywujące muszą być te słowa, kiedy ma się kłopot z koncentracją.

Prosimy dzieci, by się skupiły, ale nie pokazujemy im jak to zrobić.

Czy ktokolwiek nauczył nas "jak się skupiać"?

Jak kierować na coś uwagę uczy - uważność i tak jak ćwiczenia fizyczne wzmacniają mięśnie, tak uważność wzmacnia koncentrację.

"skup się" zastąp "zauważ", "stań się świadom"


Oceń w jakim stopniu dotyczy Cię każde z 15 stwierdzeń.

Skala od 1 do 5, gdzie 1 - Tak, bardzo 5 - Nie, wcale



  1. Pracując nad zadaniem wiercę się nerwowo, czuję niepokój.

  2. Pracuję równolegle nad kilkoma różnymi zadaniami.

  3. Regularnie zdarza mi się nie zauważać ważnych szczegółów.

  4. Rzadko zdarza mi się planować dzień.

  5. Szybko się nudzę.

  6. Łatwo się rozpraszam.

  7. Podczas spotkań zdarza mi się rozkojarzenie.

  8. Nie ustalam sobie codziennych celów.

  9. Jestem roztargniony i zapominam o wcześniejszych ustaleniach.

  10. Na moim biurku (w moim miejscu pracy) panuje nieporządek.

  11. Pojawiają się myśli nie związane z wykonywanym zadaniem.

  12. Podczas rozmowy trudno mi się skupić na tym co mówi mój rozmówca.

  13. Nie mam żadnych rutynowych poranków, wieczorów.

  14. Często zapominam, gdzie kładę różne przedmioty.

  15. Regularnie spóźniam się na spotkania, nie dotrzymuję terminów.

Zsumuj punkty:

60-75 punktów oznacza, że masz lepszą kontrolę nad swoją koncentracją, niż większość ludzi

45-59 punktów oznacza, że całkiem skutecznie zarządzasz swoją uwagą

30-44 punktów oznacza, że utrzymanie koncentracji jest dla ciebie sporym wyzwaniem

mniej niż 30 punktów powinieneś przygotować się na wiele pracy, by opanować umiejętność koncentracji










Polecane posty
Ostatnie posty
Strona główna
bottom of page